Samsun'da yaklaşık 2,5 yıldır maaşlarını düzensiz aldıklarını belirten Atakum Belediyesi işçileri, sosyal medya üzerinden "Atakum Belediyesi İşçi Dayanışması Grubu"nu kurarak yaşadıkları sorunlara ilişkin kapsamlı bir açıklama yayımladı.

Otomobil, TIR'a çarptı; 1'i ağır 2 yaralı
Otomobil, TIR'a çarptı; 1'i ağır 2 yaralı
İçeriği Görüntüle

Grup, maaş ödemelerindeki aksaklıklar, çalışma koşulları ve sendikal süreçlere ilişkin eleştirilerini kamuoyuyla paylaşırken, belediyedeki yetkili sendika yönetimine de sert mesajlar verdi.

"İşçinin Sesi Bastırılmamalı"

Açıklamada, işçilerin uzun süredir eksik ve düzensiz maaş aldıkları belirtilerek, hak taleplerinin "muhalif odak" ya da "sendikayı ele geçirme girişimi" şeklinde değerlendirilmesinin doğru olmadığı ifade edildi.

Grup üyeleri, temel amaçlarının işçilerin haklarını zamanında ve eksiksiz alabilmesi olduğunu vurguladı.

Yetkili Sendikaya Eleştiri

Dayanışma Grubu, mevcut sendika yönetiminin üyeleri yeterince bilgilendirmediğini savunarak çeşitli sorular yöneltti.

Açıklamada, "Bugüne kadar üyelerle hangi bilgileri paylaştınız? İşçilerin hakları konusunda hangi toplantıları yaptınız? Hangi basın açıklamalarında işçilerin sorunlarını gündeme getirdiniz?" ifadelerine yer verildi.

Genel Kurulda Adaylık Açıklaması

Atakum Belediyesi İşçi Dayanışması Grubu adına açıklama yapan Fatma Ayyıldız Sayım, DİSK/Genel-İş Samsun Şubesi 3. Olağan Genel Kurulu'nda aday olarak çalışmalarını sürdüreceğini duyurdu.

Grup üyeleri, hak arama mücadelesini kararlılıkla sürdüreceklerini belirterek, "Korkuya, yılgınlığa ve teslimiyete geçit yok" mesajını verdi.

Temizlik İşleri Biriminde İddialar

Açıklamada ayrıca Temizlik İşleri Birimi'nde çalışma koşullarına ilişkin sorunların uzun süredir devam ettiği öne sürüldü.

İş planlamasında aksaklıklar yaşandığı, bazı çalışanların baskı ve tehdit altında bırakıldığı iddia edilirken, belediye yönetimine bu uygulamaların sona erdirilmesi çağrısında bulunuldu.