Samsun

Martı TAG Davası İçin Samsunlu Taksiciler İstanbul'a Gitti

Samsun Taksiciler Derneği üyeleri, 24 Haziran'da görülecek Martı TAG davası için İstanbul'a gitti. Samsun'dan 5 otobüs dolusu taksici davayı takip edecek.

Samsun Taksiciler Derneği üyeleri, yarın İstanbul Çağlayan Adliyesi'nde görülecek Martı TAG davası öncesinde konvoy oluşturarak İstanbul'a hareket etti.

Samsun'dan yaklaşık 5 otobüs dolusu taksici esnafının davayı yerinde takip etmek ve meslektaşlarına destek vermek amacıyla İstanbul'a gittiği öğrenildi.

Gözler 24 Haziran'daki Duruşmada

Martı TAG hakkında 2023 yılında "korsan taşımacılık" ve "haksız rekabet" iddialarıyla dava açılmıştı.

Dava süreci, İstanbul Taksiciler Esnaf Odası, İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası, Antalya Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası, İstanbul Havalimanı Taksiciler Kooperatifi ile Sabiha Gökçen Havaalanı Taşıma ve İşletme Kooperatifi'nin şikayetleri üzerine başlatılmıştı.

Bilirkişi Raporu Bekleniyordu

Dosyada daha önce görülen duruşmada mahkeme, bilirkişi raporundaki eksikliklerin giderilmesi amacıyla yargılamayı ertelemişti.

2025 yılı Aralık ayında yapılan son duruşmada mahkeme heyeti, eksik bilirkişi raporunun tamamlanması için davayı 24 Haziran 2026 tarihine bırakmıştı.

Taksicilerden Yoğun Katılım

Türkiye'nin birçok ilinden olduğu gibi Samsun'dan da çok sayıda taksici esnafı duruşmaya katılmak üzere İstanbul'a gitti.

Samsun Taksiciler Derneği'nin organize ettiği yolculuk öncesinde kentte konvoy oluşturulurken, taksici esnafı davanın sektör açısından önemli olduğunu belirtti.

Sektörün Gözü Mahkeme Kararında

Taksi esnafı ile uygulama tabanlı ulaşım platformları arasındaki hukuki tartışmaların merkezinde yer alan dava, ulaşım sektörünün geleceği açısından da yakından takip ediliyor.

Yarın görülecek duruşmada mahkemenin alacağı karar ve dava sürecinin nasıl ilerleyeceği merakla bekleniyor.

{ "vars": { "account": "PASTE_ANALYTICS_ACCOUNT_ID" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }